Συχνές Ερωτήσεις
Έκδοση Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής

Παρακαλούμε όπως υποβάλετε αίτημα στην υπηρεσία υποστήριξης ώστε να σας επαναποσταλεί το σχετικό email.
Tο username μπορεί να αποτελείται από λατινικούς χαρακτήρες, αριθμούς και τα σύμβολα . και -. Θα πρέπει να ξεκινάει υποχρεωτικά με κάποιο λατινικό χαρακτήρα, να μην τελειώνει με κάποιο σύμβολο και να μην περιέχει κενό χαρακτήρα. Το username θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 4 χαρακτήρων και να μην ξεπερνάει τους 20 χαρακτήρες.
Θα πρέπει να πατήσετε τον σύνδεσμο για να επιβεβαιώσετε το email σας εντός 24 ωρών. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να εκκινήσετε τη διαδικασία από την αρχή.
Σε περίπτωση που η ακύρωση της διαδικασίας δεν είναι εφικτή από εσάς, μπορείτε να υποβάλετε αίτημα υποστήριξης.
Εάν δεν ολοκληρώσετε τη διαδικασία έκδοσης εντός 2 μηνών, η αίτηση θα ακυρωθεί αυτόματα! Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να εκκινήσετε τη διαδικασία από την αρχή.
Για την έκδοση Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής με μέθοδο ταυτοποίησης την αποστολή ηλεκτρονικά υπογεγραμμένων εγγράφων με υπογραφή ΑΠΕΔ, θα πρέπει το Εγκεκριμένο Πιστοποιητικό ηλεκτρονικής υπογραφής που διαθέτετε από το μητρώο της ΑΠΕΔ να έχει εκδοθεί έως και τις 22/07/2024.
Εάν το Ηλεκτρονικό σας Πιστοποιητικό έχει εκδοθεί μετά τις 22/07/2024, δεν είναι αποδεκτό και θα πρέπει να επιλέξετε διαφορετικό τρόπο ταυτοποίησης..

Eάν το έγγραφο έχει υπογραφεί με αλγόριθμο SHA-1, δεν γίνεται αποδεκτό. Θα πρέπει να το υπογράψετε εκ νέου με κάποιον από τους αποδεκτούς αλγορίθμους κρυπτογράφησης (SHA-256, SHA-512) και στη συνέχεια να το μεταφορτώσετε.

Ένα έγγραφο μπορεί να έχει κλειδωθεί χειροκίνητα, είτε κατά την εισαγωγή της ψηφιακής σας υπογραφής.
Ο έλεγχος του ταυτοποιητικού στοιχείου δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εάν η ψηφιακή υπογραφή έχει κλειδώσει το έγγραφο. Θα πρέπει να υπογράψετε το έγγραφο χωρίς να το κλειδώσετε.
Κατά τη διαδικασία έκδοσης Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής σας ζητείται να επιλέξετε μέθοδο ταυτοποίησης.
Με την επιλογή "αυτοπρόσωπη ταυτοποίηση" καλείστε να επιλέξετε τον προγραμματισμό δια ζώσης ραντεβού ώστε να προβείτε στη φυσική ταυτοποίησή σας εν όψει του υπεύθυνου ταυτοποίησης δικαιούχου.
Αναλυτικές οδηγίες για τον προγραμματισμό ραντεβού αλλά και για τη Διεύθυνση στην οποία θα πρέπει να παρευρεθείτε θα σας σταλούν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έκδοσης.
Στη περίπτωση που έχετε επιλέξει μέθοδο ταυτοποίησης μέσω εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής ΑΠΕΔ, θα σας σταλεί email το οποίο εμπεριέχει σύνδεσμο ο οποίος σας οδηγεί σε συγκεκριμένη σελίδα προς μεταφόρτωση των απαραίτητων, ηλεκτρονικά υπογεγραμμένων εγγράφων σας.
Γενικές ερωτήσεις σχετικά με το Εγκεκριμένο Πιστοποιητικό Ηλεκτρονικής Υπογραφής

H αλλαγή του κωδικού της εγκεκριμένης ηλεκτρονικής σας υπογραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής webSign μέσω σχετικής επιλογής από το menu. (Για πρόσβαση στο σημείο αλλαγής κωδικού, απαιτείται πρώτα είσοδος στην εφαρμογή webSign
ΠΡΟΣΟΧΗ! Για την αλλαγή κωδικού είναι απαραίτητη η εισαγωγή του υφιστάμενου. Δεν παρέχεται δυνατότητα ανάκτησης απολεσθέντος κωδικού.
Ο χρήστης πρέπει να φυλάσσει το email που λαμβάνει, το οποίο περιέχει τα QR codes για την απόκτηση OTP κωδικού μέσω κινητού τηλεφώνου, ώστε αν το αλλάξει/χάσει, να έχει τη δυνατότητα να συγχρονίσει εκ νέου την καινούργια συσκευή.
Δεν επιτρέπεται η αλλαγή μεθόδου απόκτησης OTP σε ενεργό Εγκεκριμένο Πιστοποιητικό Ηλεκτρονικής Υπογραφής.
Αν επιθυμείτε την αλλαγή της μεθόδου απόκτησης OTP θα πρέπει να γίνει ανάκληση του υπάρχοντος πιστοποιητικού και έκδοση νέου.
Αν έχετε ξεχάσει τον κωδικό που ορίσατε κατά τη δημιουργία της εγκεκριμένης ηλεκτρονικής σας υπογραφής, θα χρειαστεί να γίνει ανάκληση και επανέκδοση του πιστοποιητικού διότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανάκτησης του κωδικού (password).
Ελέγξτε πρώτα μήπως το email με τον κωδικό έχει πάει στον φάκελο με την ανεπιθύμητη αλληλογραφία ( spam ).
Στην περίπτωση που απλώς καθυστερεί να ληφθεί το EMAIL, ευθύνεται ο email server όπου ανήκει ο λογαριασμός σας.
Οι δικαιούχοι Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής είναι όλοι οι πολίτες που διαθέτουν ενεργό ΑΦΜ καθώς και στελέχη των μητρώων ΕΕΤΕΜ & ΕΥΔΑΠ.
Σε περίπτωση που έχετε εκδόσει Εγκεκριμένο Πιστοποιητικό Ηλεκτρονικής Υπογραφής ως πολίτης, παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες της παρακάτω σελίδας. (Απαιτείται έκδοση νέας Υπεύθυνης Δήλωσης).
Σε κάθε άλλη περίπτωση δικαιούχου, δεν απαιτείται η έκδοση νέας Υπεύθυνης Δήλωσης και μπορείτε να προβείτε σε αίτημα ανάκλησης μέσω των παρακάτω συνδέσμων.
Για στελέχη της ΕΕΤΕΜ
Για στελέχη της ΕΥΔΑΠ
Θα χρειαστείτε ένα υπογεγραμμένο έγγραφο με τη δική σας εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή
Στη συνέχεια ακολουθείτε διαδοχικά τα εξής βήματα,
  • Άνοιγμα του εγγράφου μέσω Adobe Acrobat Reader
  • Επιλογή της εγκεκριμένης ηλεκτρονικής σας υπογραφής (αριστερό κλικ)
  • Επιλογή "Signature Properties..."
  • Επιλογή "Show Signer's Certificate.."
  • Η ημ/νία λήξης του πιστοποιητικού σας αναγράφεται δίπλα από το πεδίο "Valid to"
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίος μπορείτε να λαμβάνετε τον κωδικό μιας χρήσης για την υπογραφή ενός εγγράφου:
  • Είτε στο κινητό σας τηλέφωνο (μέσω Google Authenticator)

  • Ή στο προσωπικό σας email
Επισημαίνεται πως ο επιλεγμένος τρόπος ορίζεται κατά την αρχική διαδικασία έκδοσης του Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής.
Ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση της εφαρμογής εισαγωγής Ηλεκτρονικών Υπογραφών - webSign

  1. Βεβαιωθείτε πως έχετε πληκτρολογήσει το σωστό URL (https://sign.e-signature.gov.gr)
  2. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία (Username και password της εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής)
  3. Αν έχει κλειδωθεί ο λογαριασμός σας μετά από λανθασμένες προσπάθειες εισόδου, προσπαθήστε να συνδεθείτε εκ νέου σε 5 λεπτά.
  4. Αν το password που εισάγετε είναι λανθασμένο και δεν είναι δυνατόν να θυμηθείτε το σωστό, θα πρέπει να υποβάλετε αίτημα ανάκλησης του Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής μέσω του σχετικού συνδέσμου από την πύλη gov.gr
Το μέγιστο όριο είναι 20MB ανά αρχείο, ή 50MB στο σύνολο των αρχείων για περίπτωση μαζικής ηλεκτρονικής υπογραφής αρχείων.
Μπορείτε να μεταφορτώσετε ένα υπογεγραμμένο έγγραφο εδώ. Στη συνέχεια, επιλέγετε "Submit" και εμφανίζεται αντίστοιχο μήνυμα σχετικό με την εγκυρότητα της ηλεκτονικής σας υπογραφής.
Για να συνδεθείτε στην εφαρμογή χρησιμοποιείστε τα στοιχεία εισόδου που δηλώσατε κατά την έκδοση του Εγκεκριμένου Πιστοποιητικού Ηλεκτρονικής Υπογραφής (username και password)
Η εφαρμογή webSign του έργου Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης υποστηρίζει την υπογραφή PDF (έκδοσης PDF 1.4 ή μεταγενέστερης) εγγράφων και μόνο.
Τα ηλεκτρονικά υπογεγραμμένα έγγραφα PDF μπορούν να υπογραφούν και από την εφαρμογή websign εάν πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:
α. Το έγγραφο δεν είναι κλειδωμένο από τον συγγραφέα του. ( Αν ένα pdf είναι κλειδωμένο εμφανίζεται ένα λουκέτο όταν το ανοίγουμε με κάποιον reader π.χ. Acrobat Reader )
β. Οι ηλεκτρονικές υπογραφές που υπάρχουν πάνω στο έγγραφο είναι έγκυρες.
Η Εγκεκριμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή χρειάζεται να μπει μόνο μια φορά και κλειδώνει το σύνολο (όλες τις σελίδες) του εγγράφου.
Με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής υπογραφής εγγράφου/ων, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής "Λήψης" του εγγράφου ώστε να αποθηκευτεί τοπικά στον Υπολογιστή σας.
Σε περίπτωση που το προς υπογραφή έγγραφο έχει ήδη υπογραφεί από άλλον χρήστη και η υπογραφή έχει αλλοιωθεί ή καταστραφεί “invalid”, το έγγραφο δεν θεωρείται αξιόπιστο και η εισαγωγή ψηφιακής υπογραφής δεν είναι εφικτή.
Τα έγγραφα που περιέχουν ενσωματωμένο κώδικα (π.χ Javascript) μπορεί να τροποποιήσουν το περιεχόμενο μετά την υπογραφή, καθιστώντας τα επικίνδυνα προς τον χρήστη. Η υπογραφή τέτοιου είδους εγγράφων δεν προβλέπεται μέσω της εφαρμογής.
Εάν το έγγραφο περιέχει δυναμικό περιεχόμενο, όπως ενεργά πεδία, ενσωματωμένα αρχεία ή στοιχεία που μπορούν να αλλάξουν μετά την υπογραφή, δεν επιτρέπεται η υπογραφή του καθώς ενδέχεται να μη διατηρηθεί η ακεραιότητά του.
Υποστήριξη
Στην περίπτωση που στην ενότητα Συχνές Ερωτήσεις δεν βρήκατε την απάντηση στο πρόβλημά σας, παρακαλούμε πολύ πατήστε το κουμπί “Αίτημα Υποστήριξης” και περιγράψτε το πρόβλημά σας ώστε να σας εξυπηρετήσουμε!
Αίτημα Υποστήριξης